Jak nazwać firmę, by odnieść sukces?
Autor: Marcin WójcikSpecjaliści od marketingu nie mają wątpliwości – to, jak nazwiesz swoją firmę, ma ogromne znaczenie! Oczywiście nie jest jedynym czynnikiem skłaniającym odbiorcę do skorzystania z twoich usług – tych jest znacznie więcej. Nie zmienia to jednak faktu, że dobra nazwa pomoże ci osiągnąć sukces. Zapytasz pewnie, „dobra, czyli jaka?”. W tym artykule znajdziesz odpowiedź!
1. Krótka
Unikaj zbyt długich i skomplikowanych nazw – krótsza zdecydowanie łatwiejsza będzie do zapamiętania! Zauważ, że większość znanych na świecie marek, to marki, których nazwa składa się z jednego wyrazu, np. Sony, Tesla czy Apple. Zapamiętanie dłuższej i bardziej skomplikowanej nazwy wielu osobom sprawi trudność, a to wprost przełożyć się może na mniejszą popularność twojej marki.
2. Nazwa zgodna z obszarem działania
Wiele firm stawia na nazwę zgodną z obszarem działania. To dobry kierunek, o ile uda ci się uniknąć sztampy. Niech wybrana przez ciebie nazwa nawiązuje do niej dyskretnie, niech będzie przewrotna, stworzona z poczuciem humoru. Lub przeciwnie – niech całkiem na serio podkreśla korzyść, jaką zyska klient kupujący twój produkt.
3. Łatwa w wymowie
Nawet najbardziej oryginalna nazwa nie przyniesie ci sukcesu, jeśli jej wymowa będzie sprawiała klientom trudność. Możesz oczywiście liczyć, że z czasem się jej nauczą, jak miało to miejsce chociażby w przypadku firmy Leroy Merlin, ale jeśli nie masz w planach szeroko zakrojonej kampanii marketingowej, lepiej od razu wybierz nazwę, której wymowa nie będzie budziła wątpliwości.
4. Uniwersalna
Jeśli zamierzasz stworzyć własny biznes, z pewnością dobrze przemyślałeś jego obszar działania. Mimo to bądź otwarty na zmiany i miej je na uwadze wybierając nazwę dla swojej firmy. Jeśli będzie odnosiła się do wąskiej grupy produktów, a ty postanowisz rozszerzyć ofertę, może się okazać, że konieczny jest czasochłonny i kosztowny rebranding.
5. Wolna
Nim zarejestrujesz swoją działalność, upewnij się, że nazwa, którą wybrałeś jest wolna i nie istnieje przedsiębiorstwo świadczące podobne usługi, o tej samej nazwie. Sprawdź, czy wolna jest również domena, którą możesz zarejestrować oraz nazwy i adresy profili w mediach społecznościowych. Dzięki temu twoi klienci znajdą cię w sieci bez trudu!
6. Bez polskich znaków
Polskie znaki w nazwie mogą okazać się problematyczne i to szybciej niż myślisz! Pierwsze trudności pojawią się już wtedy, gdy będziesz chciał podać komuś adres twojej witryny, kolejne – gdy zechcesz podbić zagraniczne rynki.
7. Oryginalna
Istnieją setki firm, które w swojej nazwie mają końcówkę -x lub -pol. Zdecydowanie lepiej się ich wystrzegać! Unikaj również nazw będących zarazem imieniem twojej żony lub syna – choć względem bliskich jest to miły gest, taka nazwa twojej firmie raczej nie wyjdzie na dobre!
Stworzenie ciekawej, oryginalnej nazwy dla swojej firmy, bywa trudnym i czasochłonnym zadaniem. Jeśli nie czujesz się na siłach, by zrealizować je samodzielnie, powierz je profesjonalistom. Specjaliści bez trudu oddadzą przyświecające twej firmie idee i stworzą idealnie dopasowaną do niej, kreatywną i ciekawą nazwę.